Sendmail - smerovani podle odesilatele ?

Alexandr Malusek malusek na sysel.ujf.cas.cz
Úterý Srpen 5 17:10:18 CEST 1997

Asi by to chtelo vytvorit nejakou konferenci o e-mailu, protoze do
teto konference se to tematicky nehodi. Mozna, ze takova jiz exituje -
nevim, nesleduji to.

sprava na jh-inst.cas.cz (Jiri Polach) writes:
> Prosim znalce: Je mozne v sendmailu zkonfigurovat masquerading a smerovani
> posty na zaklade jmena odesilatele ?
>
> Priklad: Mam uzivatele A a B v domene DOM.CZ, kteri poslou mail ze stroje
> STROJ.DOM.CZ. Sendmail pri odesilani nahledne do tabulky a zjisti, ze pro
> uzivatele A ma adresu odesilatele prepsat z a na stroj.dom.cz na a na dom-1.cz
> a dorucit adresatovi, pro uzivatele B prepsat adresu odesilatele
> z b na stroj.dom.cz na b na dom-2.cz a poslat na relay relay.dom-2.cz.

Prakticky jsem to nezkousel, ale myslim, ze by to melo jit:
- Prepis adres odesilatelu lze resit pomoci FEATURE(genericstable) viz
/usr/doc/sendmail-cf/README (RedHat 4.1)

- S posilanim na relay na zaklade adresy odesilatele je to trochu
komplikovanejsi, nebot tripple (delivery agent, recipient host,
recipient user) se urcuje na zaklade adresy adresata. Lze si ale
predstavit, ze pomoci makra obsahujiciho adresu odesilatele se rozsiri
adresa adresata a odpovidajici pravidlo pro vyber tripple pak bude
posuzovat i adresu odesilatele. Nejsem si ale zcela jist, jestli
pouziti makra dynamicky meneneho sendmailem (napr. $f) zafunguje v
prepisovacich pravidlech korektne - musel bych to vyzkouset.
(Slo by o pridani dvou radek s prepisovacimi pravidly).

--
Alexandr Malusek (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR