ppp & PAP & mgetty & shadows

Leos Bitto bitto na altec.cz
Středa Srpen 6 08:52:29 CEST 1997

On Wed, 6 Aug 1997, Jakub Dadak wrote:

>  Usuzuji na problem s shadow passwords, ale ze by pppd nemel ve
> standardni distribuci zakompilovanou podporu shadows, kdyz cely
> system ji ma ?

Zkuste si "ldd /usr/sbin/pppd" a uvidite jestli to pouziva libshadow.o
(nebo tak nejak).

>  Zkousel jsem pppd zkompilovat znovu, ale nezadarilo se , nenasel
>  shadows/pasauth.h (nebo neco podobneho).

Ano, na tom mi to taky spadlo (RedHat 4.2). A nevim kde ten soubor
(a eventualne vsechny dalsi co jsou potreba) sehnat.

>  A kdyz jsem pouzil pppd binarku z redhatu 4.2, vubec seto nerozjelo, ze
>  nema prava k /dev/ttyS0 i kdyz mel root grupu uucp, ktere zmineny
>  device patri.

Binarka v RedHatu 4.2 standardne neni setuid na roota. Pokud to opravdu
chcete, musite ten s-bit pridat, prava zapisu do /dev/ttyS0 nestaci. A
shadow passwords nepodporuje - na to jsem prisel uz drive a doted se mi
ho nepodarilo presvedcit aby shadow podporoval.

Pokud pouzivate mgetty s /AutoPPP/, bude asi nrjrozumnejsi rici rovnou
mgetty at pppd spousti s pravy roota a usetrite si tim ten s-bit. To je v
souboru login.config od mgetty ta druha polozka (hned za /AutoPPP/).
Muzete tam nechat to "-" jak je tam standardne (to znamena nemenit uid -
mgetty bezi na roota takze tak pobezi i pppd).

Leos Bitto