Kopirovanie linuxoveho filesystemu, ktory program je najlepsi?

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Čtvrtek Srpen 7 09:54:55 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Jurko Kovac <domcek na netax.sk>:
-> Mam dost nevyhodne rozdeleny disk na serveri, a chcel by som ho
-> preparticiovat. Mozem mat k dispozicii rezervny disk, a tak nechcem
-> pouzivat rozne programy, s ktorymi sa to da aj bez toho. Pri kopirovani
-> filesystemu ale chcem, aby sa co najviac informacii zachovalo v povodnom
-> stave (pristupove prava, vlastnictva suborov, a vsetky informacie o
-> suboroch - modification time, access time, change time a pod..)
-> Skusal som 3 rozne programy, a porovnaval som:

-> najvyhodnejsie sa mi javilo pouzit cp -av. Skopiroval celu strukturu
preco -v ? potrebujete byt zafloodovany ?

-> Dalej som skusal tar. Bolo vyhodne, ze cely fs sa da skomprimovat.
-> Rozbalenie archivu bez parametra 'p' malo ale katastrofalne dosledky co sa
-> tyka pristupovych prav. S parametrom 'p' to bolo zda sa v poriadku, ale
-> bojim sa toho. Access time suborov boli tiez zmenene. Neviem tiez, ako je
-> to s opravou archivu v pripade chyby archivneho suboru.

neviem o tom ze by niektory tar takto blbol. hoci mozne to je. skuste tar
--version (v linuxe JE pouzivany GNU tar). a pripadne spiominane
-atime-preserve (nezaskodi aj pri baleni);
najnovsia verzia GNU tat-u afaik je 1.12

-> Do tretice som skusal cpio. Tiez je tam moznost komprimacie, vystup
-> poslat pipou gzipu. Najkrajsie sa restoruju vsetky informacie o suboroch,
-> iba neviem, ci sa da nejako napravit pokazeny cpio archiv, ked je pripadne
-> este aj zazipovany. Pri rozbalovani cpio resetne access timy vsetkych
-> suborov tak, ze sa rovnaju modification tim-om.

cpio je dost odporucane ale skusenosti s nim nemam. radsej by som pouzil ten
tar a (ufs)dump, ako znela dalsia rada. trosku mam z neho strach (alebo
nedoveru ?) :)

Pokial ide o komprimaciu, je fakt ze pri poruche komprimovanych dat pride k
ovela vacsej strate. ale gzip afaik pouziva 32 bitove CRC a myslim ze ak sa
nieco aj sahne, nebude to az take zle sko compress a podobne.

avsak mozne bude hadam aj postupne reparticionovanie, ked sa niektore
particie skopcia na druhy disk, a tie na prvom sa budu prisposobovat.
v takom pripade sa budu postupne particie menit, kopirovat a presuvat s
niekolkymi rebootmi. sice to bude pomalsie ale aj to je cesta...
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar