bug v mkisofs v 1.11 ?

Vaclav Ovsik ovsik na skoda.cz
Pátek Srpen 8 09:39:51 CEST 1997

	Zdravim

Narazil jsem na chybku pri bytvareni image CD-cka. Muj computer P100/32MB
RedHat 4.2 (kernel 2.0.30),  mkisofs 1.11 rpm.
Protoze jsem si chtel vytvorit image s dlouhymi jmeny, rozhodl jsem se
pro mkisofs.
Nutno podotknout ze adresarovy strom cita neco pres 10000
souboru. Jsou to vetsinou obrazky, adresare obsahuji .xvpics - ikonky pro
XView. Vysledny image kolem 620MB.
Image jsem generoval s options "-a -r" (tedy vsechny soubory a RRIP).
Nomountoval jsem image pres loop device, a po zbezne kontrole. Jsem
odmazal zdrojove soubory (potreboval jsem tam presunout image - druhy disk).
Protoze mi na druhy den jeste zbyl cas, prohlizel jsem image. Samozrejme
ze jsem nasel kosmeticke vady. Rozhodl jsem se, ze to pregeneruju.
Pustil jsem "cp -a " z namountovaneho image na ext2fs. Po prekopirovani
vyskocila hlaska "nejaky_file: I/O error". Silne jsem znejistel, nastesti
se jednalo jen o jeden soubor, jeste k tomu ikonku z .xvpics, kterou jsem
si pak zregeneroval. Hned jsem otestoval vsechny zipy, jpegy pomoci jpeginfo.
Zadna jina chyba. Ponechal jsem to po chvili v aktech-x.
Provedl jsem upravy na zdrojovych souborech, pekne nastavil vsechna prava
na citelne pro vsechny a vlastnika souboru na roota.
Vygeneroval image (zase s -a -r). Hnedka jsem namountoval image a pustil
v nem  "tar cfv - ./ >/dev/null". Chroustal par minut, a rekl bych, ze
zase nekde ke konci zarval: "nejakej_file: truncated by 1603 byte,
padding with zeros." nebo neco takoveho. Zase chyba v jednom file. (cp na
to hlasi zase I/O error.)
Nevylucuji, ze je to nejaka moje chyba (okolo 23:00 uz byvam vypatlanej),
ale zda se, ze bud mkisofs nebo modul v jadre pro iso9660 urazava soubor.
Moje domneka je, ze se jedna o posledni soubor, ktery mkisofs sestavuje.
(Zapomel jsem se podivat doma do logu).
Novejsi verzi mkisofs jsem nenasel. Stahnul jsem zdrojaky 1.11. Zkusim je
prelozit doma, mozna je rpm udelany blbe.

Tazi se tedy, zda se s tim jiz nekdo setkal.

--
	Vaclav OVSIK			email: ovsik na skoda.cz
	Skoda Informatika		phone: +420 19 7721366