mkisofs / kernel modul iso9660 bug ?

Vaclav Ovsik ovsik na skoda.cz
Pondělí Srpen 11 13:13:53 CEST 1997

	Zdravim

Trosku upresnuji tu informaci o bugu v mountovani iso9660.

Zkoumal jsem chvilku bug, log z mkisofs...
Chyba se objevy pri cteni posledniho souboru sestaveneho do image
programem mkisofs (namountovanem pres loop device). Protoze zatim nemam
zadne vypalene CD, nevim zda se vyskytuje i pri mountovani CD primo.
Posledni soubor je pokazde oriznut o jeden block (2KB).

Intuitivne jsem prisel na jednoduchy trik:
pridat na konec image prazdny blok (2KB) -> vsechno je pak OK.
Prazdny blok jsem vytvoril pomoci "dd if=/dev/zero of=x bs=2k count=1" a
pak jej  priplacl na konec image.

Takze to spis vypada, ze chyba je v modulu jadra pro iso9660.
Bude asi dobre, kdyby nekdo s novym jadrem 2.1.x, otestoval tenhle bug.
Pokud se vyskytuje i v novych jadrech, melo by se o tom poslat mail
autorum. (tedy pokud je to chyba v modulu jadra)
Staci sestavit maly image: dva, tri soubory. Namountovat pres loop device
a zkusit obsah okopirovat do /dev/null.
(aby mkisofs vypisoval jak sestavuje soubory je treba dat -v)
Vysledek pak nekdo napiste do konference.

	Diky, ZITO

--
	Vaclav OVSIK			email: ovsik na skoda.cz
	Skoda Informatika		phone: +420 19 7721366