RedHat 4.2 - problemy

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Neděle Srpen 31 17:30:59 CEST 1997

Richard Komzik pise:
:
: BTW: uz samotna instalacia sa mi nepodarila cez NFS (v Slackware to byvalo
: bez problemov), robil som ju cez ftp.

	Pres NFS je to dost pomale. Chyba byva nejcasteji v tom, ze
na NFS serveru musite mit provadeci prava k instimage/bin/* nebo tak nejak.

: v hlaskach kernelu mam o sietovej karte:
[...]
: kernel: Warning : Unknown PCI device (10b7:9001).  Please read include/linux/pci.h
: kernel: 3c900.c:v0.40 4/16/97 becker na cesdis.gsfc.nasa.gov
: kernel: loading device 'eth0'...
: kernel: eth0: 3Com 3c900 Boomerang 10Mbps/Combo at 0x6100, 00:60:97:a4:31:04,
:  IRQ 11
: kernel:   8K word-wide RAM 3:5 Rx:Tx split, 10base2 interface.
: kernel:   Rx Pacing bug exists, disabling bus-master receives.
: kernel: eth0: Overriding PCI latency timer (CFLT) setting of 32, new value is
:  248.
:
: Predpokladam, ze prva hlaska je nedolezita, matie ma ten "pacing bug".

	To je asi chyba/nestandardnost vasi karty. Mozna pomuze novejsi
driver (v0.42). 3c59x a 3c90x jsou zname tim, ze vyrobce v ruznych verzich
menil urcite casovaci parametry, takze mate-li dve 3c90x s ruznym datem
vyroby, mohou se chovat o dost jinak.

: Toto je sice trochu off-topic, ale predsa: ked tu kartu
: pouzivam pod DOS-om s packet driver-om priamo od 3COM a NCSA telnet/ftp,
: dostavam nasledovne: ftp asi 2 MB suboru z DOSu von trva asi 25 sekund,
: opacnym smerom asi 5 sekund. Na linuxe s Beckerovym driverom obdobne ulohy
: trvaju obe asi 2 sekundy! Znamena ta hlaska v kerneli nejaku chybu zeleza?
: Mam to reklamovat?

	Ja myslim, ze to reklamovat nepujde. Ostatne 2MB za dve sekundy
je plna rychlost ethernetu, takze si asi nemate na co stezovat.

: 2;
: najviac ma vsak trapi, ze "tvrdne" ftp a irc ale len na niektore servery.
: Pri ftp su to servery s daemonmi (hlavne) wu-2.4.2-academ[BETA-*] napr.
: ftp.muni.cz : chvilu to ide (prihlasim sa, zmenim adresar), ale ako zacnem
: nieco stahovat alebo dam vypis adresara, tak sa neprenesie ani byte. :-(
: Stretol sa niekto s niecim podobnym? Cim to moze byt?

	Zkuste pouzit driver v0.42 pro sitovou kartu. Ale netusim,
jestli to s vyse uvedenym ma neco spolecneho. Anebo muzete zkusit kvalitu
hardwaru: Zkuste treba pres vikend spustit 100x v cyklu prikaz
MAKE='make -j 4' make -j 4 clean zImage (v /usr/src/linux, pochopitelne).
Spadne-li nekdy kompilace na gcc internal error, mate chybny hardware.

: 3;
: instaloval som cs-tools-0-19 od p. Kasprzaka a poslovencenie/cestenie
: konzoly aj Xterminal funguje, avsak xmodemap hlasi chybu:
[...]

	X11R6.3 viz /pub/localization/linux/cs-tools/testing/.

: "bus error" (preboha, co to je?)

	To znamena, ze program saha nekam do pameti, kam nema pristup.
Pak skonci se signalem SIGBUS/SIGSEGV a hlaskou "Bus error". Pod Wokny
je tohle z hlediska hardwaru ekvivalentni hlaseni "General protection fault".

: xdm medzi inym hlasi:
: PEX extension module not loaded
: XIE extension module not loaded
: :0: malformed option `-D CLASS_StaticG'
: Poradi niekto, co su to za moduly? Ma ich poznat kernel? Kde ich zozeniem?

	Tohle jsou moduly do X serveru. Je mozne je zakompilovat do X serveru
nebo dynamicky linkovat. Ale druhe jsem nikdy nezkousel, takze nevim, jak
na to.

: vie mi niekto poradit, kde umiestnit LaTeX 2.09 styly (*.sty), okrem
: pracovneho adresara :-), tak aby ich teTeX pri kompilacii dokumentu nasiel a
: nesnazil sa najst *.cls?

	Kamkoli. Prislusny adresar se musi uvest v prislusne casti
/usr/lib/texmf/texmf.cnf nebo v promenne TEXINPUTS (nebo TEXINPUTS.latex209).

: toto je off-topic: vie niekto o programe lpr (tlacenie po sieti cez
: print-server s lpd) pre DOS? Skusal som lpr, co je sucastou NCSA telnet
: 2308, ale je to "prevelice" nespolahlive... :-(

	Neco je v PC/TCP, ale neni to free. Anebo lze tisknout pres SMB
printer (funguje pod W95 a W3.11).

: Na zaver: velmi som bol prekvapeny, ze v RH 4.2 nebol g77 (musel som
: prekompilovat cele nove gcc+g77.

	Tohle je nutne vzhledem k tomu, jak je g77 delane (pouziva
stejny back-end jako gcc). Ale podle meho nazoru zatim g77 neni
rozumne pouzitelne. Pro poradnou praci existuje nekolik komercnich
fortranu pro Linux (treba NAG fortran).

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/