PID - rostouci cisla procesu

John Popelnik popelnik na gvid.cz
Pondělí Prosinec 1 12:08:55 CET 1997

Dobry den,

je mozne (ci je to vlastnost Linuxu), ze PID neustale roste. Predpokladal
jsem, ze po zaniknuti procesu se jeho puvodni PID cislo muze pouzit pro jiny
proces a tak nemuze dochazet k neustalemu narustu PID.
Zkoumal jsem svuj predpoklad na nasem serveru (Linux 2.0.30) a zjistil jsem
s prekvapenim, ze cislo neustale narusta. Pri pokusech s Linuxem 2.0.0
dokonce doslo pri prekroceni PID 16000 (zhruba) k zaseknuti systemu s
hlaskou Can't fork next process ...
Ale pri zkoumani napr. IRIXu se mi nezda, ze by se toto takto chovalo. Co se
vsak stane, kdyz cislo poroste nad vsechna ocekavani ? V Linuxu 2.0.30 uz mi
sice zadne tuhnuti nenastava (i pri prekroceni 16000), ale stejne mam z toho
trochu strach.

Zajima mne tedy, jestli je chyba na me strane ci zda se jedna o vlastnost
Linuxu ? A pokud ano, je nutne obcas server resetovat, aby se cislo snizilo
nebo existuje i jina metoda ?

S pozdravem,

--
|      |                      | Stouracova 21, 635 00 Brno - Bystrc II. |
| **  **  **  **  **  **  **  | spravce serveru eniac.gvid.cz ;-)       |