Database pod Linux

Robert Hanzlík robi na codalan.cz
Středa Prosinec 3 12:14:32 CET 1997

Zdravim.

>   prosim vas, jakou databazi pouzivate pod Linuxem a jake s ni mate
zkusenosti. Jde mi o stredne velke objemy dat.
>   Dekuji pekne za odpovedi a preji klidny, nicim neruseny chod vasich
Linuxu

Predevsim zalezi na tom, jakym zpusobem hodlate k databazi pristupovat a
jaky typ dat v ni hodlate uchovavat. pokud se bude jednat o jednoducha
data typu klic:informace, pak vrele doporucuji vasi pozornosti DB.
Pokud naopak chcete ukladat ruzne strukturovana data, pak se soustredte
na jedn z SQL databazi, ktere se daji najit na Internetu. Prvni z nich
je mSQL (miniSQL) - www.hughes.com.au/, druhou MySQL - www.tcx.se/,
treti PostgreSQL - www.postgresql.org/ a crvrtou Beagle SQL -
www.beaglesql.org/.
Vhodnost jednotlivych techto nekomercnich nebo skoro-nekomercnich SQL
databazovych prostredi pro libovolne typy dat je jiz ponekud slozitejsi.
Obecne vsak plati - mSQL - celkem rychla, ale ma jen dost malou cast z
SQL92. MySQL - asi nejrychlejsi, nektere zakladni nekompatibility s
SQL92, rapidne rychle se vyvyjejici. PostgreSQL - celkem pomala, lec
pracuje se na jajim urychleni. Snazi se byt maximalne kompatibilni s
SQL92 a budoucim SQL98. Ma oproti ostatnim i takove veci jako triggery,
stored procedury apod. BeagleSQL - nezkousel jsem, nemohu nic moc rict.
Jeste pridam - MySQL : ODBC, JDBC - oboje podle ohlasu rozume pouzitelne
                      PostgreSQL : ODBC, JDBC - oboje podle ohlasu
rozume pouzitelne
                      mSQL : ODBC (ehm), JDBC (?) - prvni darmo mluvit,
druhe napodobne

S pozdravem
                      Robi

Robert Hanzlik - redakce Sveta Namodro - http://svet.namodro.cz/