talk

Martin Vysohlid vysohlid na ipp.cas.cz
Čtvrtek Prosinec 4 14:31:43 CET 1997

On Thu, 4 Dec 1997, Pavel Cech wrote:

> Jak se pak realizuje samotna komunikace?
> Musi dole uvedeny zaznam byt na obou pocitacich?

(Nevim jestli jsem porozumnel otazce. Jestli byla opravdu tak jednoducha,
tak by mozna stacilo podivat se do man talk a pod., pripadne trochu
experimentovat.)

Na pocitaci, odkud se zacne komunikovat byt nemusi, ale na tom druhem ano.
U me napriklad v inetd.conf toto neni. Kdyby to bylo u Vas mohl bych
napsat:

talk cech na bva.czn.cz
tim bych spustil u sebe program talk (client), ktery by se snazil spojit s
Vasim pocitacem. Kdybyste Vy mel uvedene zaznamy ve Vasem inetd.conf, pak
by demon inetd zaslechl mou vyzvu a spustil by talkd (server). Ten by vam
mel napsat na obrazovku:

Message from TalkDaemon na his_machine...
           talk: connection requested by vysohlid na sco.ipp.cas.cz.
           talk: respond with: talk vysohlid na sco.ipp.cas.cz

Vy byste asi uposlechl a napsal: talk vysohlid na sco.ipp.cas.cz
a tim by se spojeni navazalo.

Ten klient existuje treba i pro Windows, takze je mozne zahajit rozhovor z
nich.

Martin