Linux nebude zadarmo?, novinari na Internetu

Pavel JANIK ml. Pavel.Janik na inet.cz
Sobota Prosinec 6 14:23:20 CET 1997

   Date: Fri, 5 Dec 1997 17:54:47 +0100 (MET)
   From: Radek Vybiral <Radek.Vybiral na vsb.cz>

   > Prave jsem si na http://zive.cpress.cz/ precetl clanek o tom, ze se
   > uvazuje o platbe za Linux. Ma to byt neco symbolickeho, ale i tak me to
   > nepotesilo. Ne ze bych nedekoval lidem, kteri ho vyvijeji, ale jako
   > produkt Internetu se mi to nelibi.
   > Jaky na to mate nazor lidi?

Ja jsem uvedeny clanek jeste necetl (poslete mi nekdo prosim jeho
presne URL, nebo jeste lepe cely clanek), ale po jeho precteni zvazim
podani zaloby za sireni poplasne zpravy, pokud autor mluvi jako o
jadru (tedy o kernelu).

Muj nazor na to je jiste zrejmy - ten kdo to psal vubec nikdy
nerozbalil zdrojove texty jadra a nikdy necetl soubor COPYING, protoze
potom by takovy blud nemohl opustit jeho mozkovou tkan.

Ostatne v novem cisle Linuxovych novin bude preklad interview s
El Penguinem, ktery na otazku "Are the rumours of your going
commercial with the kernel true?" odpovedel:

   Nope. Not at all. I actually haven't even heard such rumours, and I'm
   a bit surprised. The kernel copyright wouldn't really even allow me to
   make it commercial even if I wanted to, which I don't. And while I am
   major copyright holder, I have always encouraged people to put their
   own names on code they have written - as a result there are quite a
   few people who hold copyrights on different parts of the kernel."

   So everybody can sleep quite safely in the knowledge tha it would
   take so many people to agress on making Linux commercial that it will
   never hapen.

   And furthermore, even if Hell _did_ freeze over and some kernel would
   become commercial, that wouldn't take the GPL away from older kernels
   which would continue to work and be developed on by people who think
   it should be free.

   The end result is that there really isn't anything to worry about.

Cesky preklad najdete v Linuxovych novinach na prosinec (jestli nebudu
nucen odvracet jine pomluvy.)

OFF-TOPIC: "Novinari" na Internetu by si meli uvedomit, ze jsou take
novinari a vztahuji se na ne platne zakony Ceske republiky. A to
neplati jen pro pany z Computer Pressu ... Mam takovy pocit, ze je
treba vsechny novinare "placnout pres prsty" nejakou zalobu, aby si
uvedomili co delaji, co by delat nemely a co neni dovoleno zakony.

--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz