Prilis kratke heslo ?!?

Frantisek Krupka krupka na pha.pvt.cz
Pondělí Prosinec 15 12:00:23 CET 1997

Michal Safranek wrote:

> Vazeni,
> pri jednom preklepu pri zadavani hesla jsem zjistil, ze Linux (RH4.0)
> bere max. 8 znaku a zbytek ignoruje ....
> Po dlouhe uvaze jsem prisel na to, proc (8x8bit = 64bit DES kodovani)

Tim to neni :-) Pro sifrovani hesel se v UNIXu pouziva tzv. soleny DES,
DES je pouzivan v modu (myslim) CFB. Z otevreneho heska se vytvari hash,
kdy prvni dva znaky zasifrovaneho hesla obsahuji tzv. sul (12 bitu)

> Ale to je vedlejsi ...
>
> Chtel bych se Vas zeptat, jestli je mozne nekde sehnat nejaky patch,
> nebo program, ktery by to upgradoval na 128bit DES (nebo alespon 72)
> ?

DES pracuje s klicem pevne delky 56 bitu

DESem to neni, je treba nastavit delku hesla. RH bohuzel nepouzivam,
takze odpoved, kde delku hesla nastavit, prenecham nekomu jinemu

                                               Krupka