usertty & children

Pavel Machek pavel na Elf.mj.gts.cz
Středa Prosinec 17 13:31:48 CET 1997

Ahoj!

> Beznou cetbou account informaci jsem dospel k zaveru,
> ze bych potreboval detem nejakou nenasilnou formou vysvetlit,
> ze po 20 hodine si maji vycistit ZUBY a jit SPAT.
>
> Do /etc/usertty jsem na zkousku napsal
> petr	[mon:8-19]tty1
>
> a pokusil se zalogovat jako uzivatel petr v utery na tty4 ve
> 23:56. A slo to <:(. Proc??
>
> Da se take vypsat uzivatelum vysvetleni proc byl access denied?
> A konecne existuje ve 23:00 nejaka jina moznost jak je vypudit
> od pocitace, nez si precist pids jejich procesu a killnout je?

Chci li vypudit usera 'a', udelam

# su a
$ kill -9 -1

. A pokud to nejsou obvzlaste schopne deticky, tak bude bohate stacit
do /etc/profile pridat neco jako

if [ .$USER = .dite ]
	then
	if je pozde
	exec echo Vycistit zuby a spat
	fi

(Ale staci to akorat tak na deticky a na nezasitovany masine).

A pokud to jsou schopne deticky, tak pamatuj ze konzole je u nich a
tim padem si ziskat roota zas nebude takovy problem, takze bych je
radsi vyhazoval rucne.

								Pavel

--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).