Pristupova prava

Jacek Kopecky kopeckj na muohio.edu
Pátek Prosinec 19 05:16:10 CET 1997

 > Moje kniha o Linuxu hovori
 > o "pohodlnem" nastavovani prav. Delal jsem dva roky spravce site s
 > Novellem. V Netware se prava POHODLNE nastavuji. V Linuxu podle me ne.
 > Vyvrati mi to nekdo ?

 V linuxu se prava nastavuji velmi pohodlne, akorat se to pri prechodu z
Netware tezko uci. Prava na unixu jsou totiz velmi zjednodusena, coz byl
jeden z cilu pri vytvareni unixu. Zkratka UNIX je (afaik) vytvorena podle
zkratky MULTICS, to byl hoooodne slozity OS. A autori unixu chteli vytvorit
neco jednoducheho a funkcniho. Pravda, vymklo se jim to. 8-)
 Zdravi
                                       Jacek Kopecky

E-mail: kopeckj na muohio.edu (ISO Latin 2 compatible)
WWW:    http://www.upol.cz/~kopeckyj