Povinne zdrojaky (Was: RH 5.0)

Peter Kundrat kundrat na napri.sk
Pondělí Prosinec 22 09:52:42 CET 1997

On Sat, Dec 20, 1997 at 02:23:43PM +0100, Pavel Machek wrote:

> A bez zdrojaku ho samozrejme *LZE* sirit, protoze podle GPL zdrojaky
> musi byt dostupne, a to *JSOU*, minimalne na ftp:// od debianu. Takze
> klidne sirte debiana bez zdrojaku.

Nie je to celkom jednoznacne. Bolo by to mozno v duchu GPL, ale ziadna
konkretna formulacia myslim toto nepovoluje.

Odsek 3 v GPL uvadza ze je "Program" mozne sirit
a) spolu so zdrojakmi
b) s ponukou (platnou aspon 3 roky) na poskytnutie zdrojakov lubovolnej
   tretej strane na mediu obvykle pouzivanom na dodavku sw v cene
   neprevysujucej naklady na kopirovanie.
c) spolu s ponukou na poskytnutie zdrojakov (v pripade ze ten kto siri sam
   dostal takuto ponuku)

Zaujimavy je este posledny odstavec, ktory hovori, ze ak sa spustitelny
tvar siri ponuknutim pristupu na urcene miesto, tak sa poskytnutie
zdrojakov na rovnakom mieste pocita za distribuciu.

Ja teda tomu rozumiem tak, ze ak niekto dostane program pod GPL v
spustitelnom tvare tak musi mat rovnakym sposobom dostupne aj zdrojaky.

Takze v pripade debianu by mozno bolo riesenim napalit jednu kopiu
zdrojakov s tym, ze s distribuciu sa bude sirit zavazok poskytnut kopiu
zdrojakov. Nevyhodou takehoto riesenia, ze jedna potencialna starost
CZLUG-u navyse.

Zaujimave by bolo vediet, ako to riesi RedHat.

			pk