Povinne zdrojaky (Was: RH 5.0)

Peter Kundrat kundrat na napri.sk
Pondělí Prosinec 22 15:27:10 CET 1997

On Mon, Dec 22, 1997, Jan Kasprzak wrote:
> 	Ja bych spis videl jako schudnejsi nabidnout vypaleni
> zdrojaku s tim, ze uzivatel by mel moznost (pisemne) se tohoto prava
> vzdat.

Je to asi ozaj otazka pre pravnikov, ale toto je podla mna priamo porusenie
GPL (priamo preambula uvadza: GPL uvadza restrikcie zakazujuce popretie
prav alebo poziadavky na vzdanie sa tychto prav).
Mozno schodnejsia cesta by bola postarat sa o to aby neslo o distribuciu,
(napr. CZLUG by poskytoval sluzbu napalenia CD z image, cize by
nezodpovedal za obsah - aj toto je asi otazne (neviem co autorsky zakon
hovori o tomto).

On Mon, Dec 22, 1997  Pavel Machek wrote:
> Ano. Ta nabidka bude velmi jednoducha: Zdrojaky si muzete vzit na
> ftp://debian... Prip. zridit cesky mirror debianu a na nem ty zdrojaky
> 3 roky podrzet ;-). Internet je docela pouzivane medium a cena je 0 tj
> adekvatni.

Bohuzial, GPL priamo uvadza ze ten kto program poskytuje sa musi zaviazat
ze doda (give) zdrojaky na mediu obvykle pouzivanom na distribuciu sw.

> Myslim ze tohle je mirne off-topic. Nejsme pravnici, a IMO je zcela v
> poradku nechat zdrojaky jen nekde na ftp. Takze o cem je debata? (Nebo
> se bojite ze vas Stallman zazaluje?!)

Off topic to asi je, ale zaroven je to priamo proti tomu o com hovori GPL
(a to sa odvazim tvrdit aj napriek tomu ze nie som pravnik). Preambula
aj znenie paragrafov jasne naznacuju zmysel.

Okrem toho argument ze nehrozi zaloba nie je argumentom. Tazko ocakavat
od CZLUG-u aby konal vedome protipravne.

					pk