ext2 a velikost bloku

Matus Uhlar uhlar na svfsun.nissvf.tuke.sk
Úterý Prosinec 23 08:47:39 CET 1997

Marek Picka <xpickam na hwlab.felk.cvut.cz> wrote:
->      Mam novy disk a zkousel jsem experimentovat s velikosti bloku u
-> ext2 filesystemu. Zkousel jsem postupne velikost bloku 4, 2 a 1 kB.
-> Rozdil v prazdnem miste byl v obou pripadech priblizne 30 mega ( pri 1GB
-> dat).
->     Jake jsou nevyhody malych bloku? rychlost? pametove naroky?
->     Jakou velikost bloku zvolit?

vacsie bloky - viacej zozeru, su rychlejsie;
pre gigovy disk by som pouzil radsej tie 4 kB bloky;
tiez je dolezite ake velke subory tam mate priemerne. je zbytocne robit 1kB
bloky na nieco ako /var/log alebo /usr; pre nieco ako newsy su vhodnejsie
imho bloky 1-2 kB

bohuzial linux AFAIK stale nedokaze delit bloky na fragmenty, to by
zefektivnilo pracu s diskom a neuskodilo rychlosti;
totiz, pozna fragmenty ale mkfs mi papuloval ze fragment musi byt zatial
taky velky ako blok...na solarise mam 4kB bloky a 512B fragmenty...
--
 Matus "fantomas" Uhlar, network manager at faculty of civil engineering
 of Technical University in Kosice, Slovakia