logicke partitions

Petr Herman Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Prosinec 29 16:12:23 CET 1997

Hezky povanocni den,

nikde se mi nepodarilo objevit popis logickych partitions.
Jak jsem se v nich stoural, pochopil jsem, ze se jedna o jakousi
analogii primarnich partitions, jenomze ta informace se v nich
nejak zahadne retezi.

Mel jsem nainstalovany Debian na spolecnem disku s DOSem
a pravdepodobne DOSovy virus J&M mi znicil MBR s master
partition table, tu uz se mi podarilo nejak rucne opravit,
dokonce mam i tuseni, jak mohly byt logicke partitions,
ale ty se mi uz opravit nepodarilo - bylo to jen takove tapani
naslepo bez znalosti veci. Nevim, jestli ty logicke
partitions mi ponicil taky J&M anebo Nortonuv Diskdoctor,
ktereho jsem pouzil k zachrane DOSovskych casti disku.

Mam hda4 extended a v ni hda5 DOS, hda6 jako /usr a hda7 jako data.
Zajimave je, ze to hda6 mohu normalne namountovat a pouzivat
(po tom, co jsem se snazil ty tabulky nejak poslepovat dohromady)
ale fdisk ji tam nevidi! hda7 take nevidi, ale tu uz namountovat
nemuzu. Chtel jsem ty hda7 a hda6 fdiskem smazat a pak znovu
vytvorit na stejnych cylinderech v nadeji, ze se to tim spravi
a data mi zustanou zachovana, ale kdyz je nevidi, tak je ani
nemuze smazat.

Existuje prosim nekde nejaky popis, jak to je a jak to funguje
(to retezeni logickych partitions) a pripadne, jestli na
to existuji nejake nastroje?
Dosud jsem se v tom hrabal jen z DOSu Nortonovym diskeditorem.

Diky
	Petr Herman