Vibra 16 PnP a OPTI 82C931 PnP zvukovky

Kybic Jan student 5_96_97 k335 xkybic na sun.felk.cvut.cz
Čtvrtek Únor 6 10:23:13 CET 1997

> nemate nahodou nekdo zkusenosti s provozovani zvukove karty Vibra 16 PnP?
> metodou (pokus -> omyl) & nahoda se mi podarilo zjistit, ze karta ma IRQ 10
> a adresu 300, takze /dev/sndstat jiz vypisuje

SUMMARY: Nekupujte PnP, jsou s tim problemy. Jestli vite, o nejakem
zdroji informaci o inicializaci zvukovych karet s PnP, zvlaste s cipem
82C931, dejte mi prosim vedet.

Ahoj,
     take jsem podlehl lakadlu nizke ceny a nyni vlastnim kartu Bravu
PnP postavenou na OPTI 82C931. A je to s ni zrejme podobne, jako s Vibrou.
Pokud spustim s kartou dodavany DOSovsky SNDINIT,  tak pak dokud pocitac
nevypnu (reset nevadi), mam moznost v Linuxu pomoci pnptools (nekde v
archivech pod RedHat-misc/pnp (bez zaruky)) zvolit hardwarovou konfiguraci
(adresy portu, cislo interruptu atd.) a zvuk v Linuxu pak jede, vcetne
prehravani MIDI, Doomu a jinych her.

Nabootuji-li ovsem primo do Linuxu, mam smulu. Chtel jsem si napsat neco
jako SNDINIT pod Linux, ovsem nevim, co ta karta vlastne chce. Uz jsem
psal firme OPTI o nejake informace, odpoved zatim nemam. Na jejich ftp
serveru je jen ten samy dosovsky programek, ktery jsem se v navalu
zoufalstvi pokousel trasovat, ale nic jsem z toho nevykoukal.

Pomoc by mi bodla, staci pointer, program uz si dokazu napsat sam. Zatim
musim, chci-li v Linuxu zvuk, bootovat nejprve DOS :-(. Hodne stesti.

Honza