Web server Apache a user na tvorbu stanek

Zdenlk "BlueHawk" mazanec mazanec na fzu.cz
Pátek Únor 7 14:59:17 CET 1997

> Potreboval bych poradit. Potrebuji vytvorit uzivatel jmenem <html> ,
ktery
> by delal stanky pro web server.Nechci mu davat root password
>  Mel by mit pristup jen do /home/httpd/
> Nejak se musi nastavit group www , users html . Skupina cislo 80 a
> pak ten users . Nemate s tim nekdo skusenosti ?

Mam pocit, ze jste si to malicko popletl.
K tomu, co pozadujete, je treba nasledujici :
1) zalozit uzivatele s docela normalnimi pravy - necht se jmenuje trebas
2) tomuto uzivateli priradim prava tam, kde chci mit www stranky .. to je
popsano v odpovedi kolegy Prikryla
3) nakonfigurovat apache tak, aby se zpoustel s pravy uzivatele <html> - to
se zaridi editaci souboru httpd.conf - v pripade apache bude nejspis v
/etc/httpd/conf

To cislo 80 bude nejspis znamenat cislo portu 80 - coz je standarni port
pro sluzbu www, takze zadna skupina. Tu si sice vytvorit muzete, ale pokud
bude www stranky delat pouze uzivatel <html> tak se mi to zda ponekud
zbytecne.
S pozdravem
mazanec na fzu.cz