3Com XL potreti

Ludvik Tesar tesar na utia.cas.cz
Pátek Únor 7 17:13:37 CET 1997

> poterboval bych, aby se mi prihlasil nekdo, komu se jiz povedlo tuto
> kartu uspesne nainstalovat. Potreboval bych si srovnat postup, mam
> takovy neprijemny pocit, ze ta karta nefuguje z duvodu nejakych potizi
> hardwaroveho puvodu.

Prave dnes se mi ji podarilo rozchodit. (Jde o 3c900 Etherlink XL 10Mbit
Combo PCI) Dlouho se mi to nedarilo a zkousel jsem kdeco.
Me to delalo toto:
Krasne to tu kartu naslo, dokonce samo rozpoznalo, ze ji mam pripojenou
pres koax(10base2) a predstiralo to, ze ta karta perfektne funguje.
A predstiralo to, ze se siti je vse v poradku.
Pouze, kdyz jsem se pokusil pres tu kartu dostat na tu sit (napr. ping
nebo telnet), tak to odeslalo paket a cekalo a cekalo...

Pouzival jsem jadro 2.0.28 a protoze toto jadro obsahuje driver pouze
verze 0.25 a ten s 3c90x nafunguje. Stahl jsem si tedy od
autora driveru nekolik novejsich verzi. Verzi 0.30 a 0.37. Verze 0.30 mela
podporovat karty typu Boomerang ve Vortex-kompatibilnim rezimu. Verze 0.37
je alfa-verze, ktera by mela podporovat boomerang ve vlastnim bus-master
rezimu.

J. Kasprzak mi upozornil, ze by to mohlo byt tim, ze pouzivam alfa
verzi a opravdu to tim bylo: Myslel jsem si, ze jsem zkousel obe verze,
ale kdyz jsem se poradne podival, tak jsem zjistil, ze mam oba kernely
prelozene s verzi 0.37.  Kdyz jsem zkusil verzi 0.30, tak to zacalo
chodit.

Tedy zaver u me: pouzival jsem moc novy driver, ktery v teto verzi u
me nechodil.

Mezitim jsem se ovsem o tuto radu karet hodne zajimal, tak jsem zjistil
dalsi moznosti v cem mohla byt chyba:
1) Mohl byt problem s pridelenim IRQ a I/O adresy, protoze to je
   Plug-and-Pray karta. - To ale muj problem ocividne nebyl.
2) Mohl byt problem s vybranim vyvodu (10baseT nebo 10base2 nebo AUI),
   protoze to je Combo karta.
3) Karta take mohla byt ve ne-Bus-Master PCI slotu a pak by nemohla
   fungovat v Bus-Master rezimu (To bylo napsane v Ether-HOWTO, predtim
   jsem nemel poneti, ze takove sloty mohou existovat).
   Tohle muze byt stale muj problem, ale nechce se mi to uz dnes
   rozebirat, abych se presvedcil :-)
4) Mohlo se take stat, ze driver proste funguje jenom pres kroucenou
   dvojlinku a v casti pro koax je chyba(vsichni, kdo mi psali, ze jim to
   chodi to meli pripojene pres kroucenou dvojlinku=10baseT).
5) Ze je ta karta uplne vadna jsem vyloucil tim, ze fungovala v jinem
   operacnim systemu.

Zdravi
   Ludvik Tesar

--
 Ludvik Tesar               | Institute of Information Theory and Automation