SSH - Secure Shell

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Pondělí Únor 10 10:53:53 CET 1997

> Caute Linuxaci,
> dival jsem na ssh .. hezka vec, ale mam problem - existuje klient pro M$
> Wokna ?  Zda se mi ponekud nesmyslne telnetnout masinu telnetem a pak
> poustet ssh ..

Wokenni klient existuje ve 30ti denni verzi na ozkouseni. Najde se kdesi
na http://www.cs.hut.fi/ssh/. U nas je pobliz mirror treba na
ftp://ftp.kolej.mff.cuni.cz/pub/windows/WIN3.X/NetMisc/sshwin10.zip. Je to
16ti bitova verze, AFAIK 32bitova neexistuje. Ale je to bida - coby
terminalovy program je to propadak.

Jinak telnetnuti na UNIX a potom ssh dal ma smysl, pokud ten stroj na
ktery davas telnet je podstatne bliz nez cilovy stroj. SSH ma nejen
kryptovani spojeni, ale i kompresi! Napr. pri spousteni mc po modemove
lince je to videt velice zretelne.

Pokud bys hledal ssh primo v RPMkach, je to na ftp://ftp.kolej.mff.cuni.cz/
/pub/linux/net/ssh. Ta RPMka funguji spolehlive, nainstaloval jsem je uz
asi na 5 pocitacu a nikde nebyly problemy. Staci jen rpm -ivh na oba dva
dotycne baliky a ssh bez bez dalsiho zasahovani.

                                                         Leos Bitto
                                                  <bitto na kolej.mff.cuni.cz>