Final: Dva COMy na jednom IRQ.

e94969 na vsb.cz e94969 na vsb.cz
Pondělí Únor 10 17:12:03 CET 1997

> Aha, to je dost pravdepodobne, i kdyz hloupe. Diky, i kdyz tim padaji me
> nadeje, ze to pujde resit bez pajky. Honza

Ja jsem pred casem resil neco podobneho. Mam 2 comy na MB a chtel
jsem jeste pripojit upsku. Takze mi nezbyvalo nic jineho, nez koupit
dvouport. Zle ouha, jak jsem zjistil, takneco takoveho se uz asi
nevyrabi, takze minimum byl ctyrport. Osvitil mne pamhuh, kdyz jsem
koupil o neco drahsi variantu, ktera dovoluje soft nastaveni. Porty,
ktere jsou na MB jsem v BIOSU (naivne) vydisabloval (coz mi je u
32OSu prd platne) nastavil je 4,3,4,3 a 3f8,... .Tak samo, pokud jsem
nepouzil irq 3, nebo 4, tak vse bylo ok. Potom jsem objevil ameriku
(Columbus nebyl prvni.) Problem je v tom, ze bios i kdyz podporuje 6
comu, tak je hleda jen na ctyrech mistech a tato ctyri spolu
nefunguji. Potom jsem zjistil, ze tato karta ma irq vektor, ale bez
driveru, ktere se dodavaji ke karte to normalne nefunguje. A jeste
32bit osy najdou i ty dis oporty v biosu, pokud jsou ty ctyri nekde
jinde. Taky v manualu bylo, ze windows podporuje (hleda) taky porty
na irq 5, coz mi ale nefungovalo. Posleni moje volne irq jsou 15
(coz nekdy nefunguje jak by melo) a pul na pul 5. Tamn jsem to taky
pichl a enabloval jsem porty v biosu. Ale abych tohle nasel, tak
musim pouzit spec driver. V Linuxu to pry chodi (bylo to v manualu,)
ale nemel jsem jeste cas si s tim hrat. Kolega to taky pred casem
resil a prisel taky na ameriku - pro kazdy com musi byt jiny irq
(soft varianta.) Tato karta dokaze taky emulovat BOCA kartu, ale
jeste jsem nemel cas (a uz asi nebudu mit) na to abych to vyzkousel.

OFF - nevi nekdo jak udelat, aby nt nenasly ty porty, ktere jsou
vydisablovany v biosu ? Dik

Jaromir Zdrazil
E-mail:     Jaromir.Zdrazil na vsb.cz