otaznik jako parametr shell skriptu

Jiri Lisicky lisicky na cit.cdrail.cz
Úterý Únor 11 22:08:52 CET 1997

Ve skriptu shellu chci rozpoznavat zda je jako parametr zadan otaznik.
Asi nejak takhle. (Vim ze otaznik ma specialni vyznam a musi byt
quotovan.)

if [ "$1" = "?" ]
then
  echo "otaznik"
fi

Ale shell mi vzdycky ten otaznik "rozexpanduje".
Kdyz si dam neco jako
echo $1

shell mi vrati prvni nazev souboru v aktualnim adresari ktery tomu
vyhovuje. Zde soubor s jednopismenovym nazvem.

Nevite nekdo jak poznam, ze ten parametr je otaznik ?

diky
        Jiri Lisicky                      CD CIT Olomouc
e-mail: lisicky na cit.cdrail.cz             Jeremenkova 42
 phone: +42-068-5507 318                  Olomouc, Czech Republic