Sitovka ArcNET

Roman LISZKA sosna na mail.firstnet.cz
Středa Únor 12 07:13:25 CET 1997

> Ahoj vsichni!
>
> Mam tady jednu takovou spatnou sitovku (2 kusy) a potreboval bych
> pomoct s konfiguraci. Je to ArcNETka, cili pro normalni zivot na
> Ethernetu nepouzitelna, ale ja ji potrebuju rozchodit pod Novellem a
> pod Linuxem.

Na tom, co je tam napsano ani tak moc nezalezi, ARCNETky jsou totiz narozdil
od Ethernetek vzajemne kompatabilni.

> Karta ma konektor BNC, 2 diodky, jsou tam jumpery pro nastaveni IRQ a
> dve sady prepinacu (2x8), jeden je pro nastaveni cisla karty (asi, je
> to Arcnetka, tam se neco takovyho nastavuje) a druhy je nevim na co,

Ta druha sada prepinacu slouzi k nastaveni cisla portu a adresy pameti.
Tady jiz zacinaji byt problemem typy, nebot nektere meji vic ci min prepinacu,
ale pokud je jich tam 8, vetsinou byva prvnich 5 na nastaveni adresy
obsazene pameti, zbyvajici 3 na cislo portu.
Nema cenu rozebirat vsechny kombinace, nebot by to bylo na dlouho.

> Takze please nekdo poradte, jat to mam naswitchovat, jake drivery
> pouzit pro Novell a pro Linux a pro Windows 95...

Nejdriv doporucuji rozfungovat Linux, tam staci pridat do jadra podporu
pro ARCNET kartu, prelozit si jadro a nabootovat, pokud se behem
bootovani objevi napr.

Feb 11 14:18:48 sosna kernel:   arc0: ARCnet station E1h found at 260h, IRQ 9, ShMem D0000h(2048 bytes).

mate vyhrano, nebot Vam kartu nasel a zjistil o ni taky parametry.
Linux je mne znamy jediny system, ktery je schopen ARCNETky vycuchat
a to spravne. Pokud se Vam nebude darit, doporucuji zmenit IRQ
na napr.2/9 (ci jine, bezkonfliktni), a dale nastavit prepinace
(pohled shora, konektory vpravo) na 00110000 coz by melo vypisovat
totez jako v ukazce.
Pro dalsi nastavovani sitovin doporucuji vsude tam, kde se hovori o eth0
napsat arc0, a pro praci s IPX pouzit 802.3 . Jinak vse funguje O.K.,
jedine problemy nastaly pri BOOTP, ale ARCNET je v tom nevinne.

Doporucuji si zapsat zjistene nastaveni kazde karty !!!, nebot WIN95
selhavaji skoro 100%. Default nastaveni od vetsiny vyrobcu je IRQ 2/9,
IO port 2E0, mem D0000 (00110010), takze WIN95 predpokladaji toto nastaveni,
a mozna ani jine neznaji, a pri zmene se vztekaji, ze tento port ci IRQ
jiz nekdo pouziva. Doporucuji prosadit silou udaje z Linuxu. Dalsim problemem
pod Win95 je dle jejich Resource Kitu problemy s soucasnym fungovanim
IPX a TCP/IP, spis nefungovanim, nastesti jsem nebyl nucen tento problem
do dusledku resit.

Pro fungovani pod Novellem se pouzivaji ovladace TRXNET (soucast Novellu)
a to jak na strane serveru tak klienta pod DOSem.

Jeste jedno varovani na zaver, default nastaveni je port 2E0(..2EF), coz ale
obcas cini problemy pri kofliktu s COM4 (2E8), takze tam nepripojovat modem,
ci neco jineho a pozor na DOSovske programy, ktere cuchaji po vsech COMech
a klidne si odstreli sit.
Pozor taky na ovladace mysi, taky zkouseji vsechny varianty, takze mys
zavadet pred sitovymi drivery.

					S pozdravem Roman LISZKA
					t.c. Nemocnice Trinec Sosna