otaznik jako parametr shell skriptu

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Středa Únor 12 09:21:12 CET 1997

> ono ani tak neni problem '?' jako spis to "$1" (nebo '$1').

'$1' by byl opravdu problem, pak byste porovnaval s tim otaznikem
retezec '$1' misto retezce "$1", coz je retezec, v nemz je rozexpandovana
hodnota promenne $1. Ono by to slo aji bez tech uvozovek, ale ty se
tam davaji proto, ze pokud by $1 byl prazdny retezec, tak by Vam ten
porovnavaci operator vynadal, ze chce argument na kazde strane.

> Ale abych se priznal, momentalne to ani tak nepotrebuju doma na
> Linuxu,
> jako spis v praci na HP-UX v korn shellu.

To je jedno.

> Jak jsem psal vim ze otaznik musi byt quotovan a zkousel jsem ten
> parametr $1 davat do obou uvozovek (' i "), ale to nepomohlo.
> Zkousel jsem i nekam strcit backslash, ale kam aby to fungovalo ?
> Kdyz ho dam pred $ tak ztrati specialni vyznam a na vystupu bude $1.
> Ja bych vlastne potreboval neco jako dat backslash pred tu 1, jenomze
> to je blbost.
>
> Libilo by se mi kdybych mohl napsat:
> ksh > script ?
> a ono by to vypsalo napovedu.

Kdyz napisete script ?, tak ten script volate se jmenem prvniho
jednopismenneho souboru (presne jak jste napsal) a pokud neexistuje,
tak s otaznikem. Takze chtit, aby volba pro napovedu byla ? neni
prilis stastne, nutite tim uzivatele, aby ten otaznik quotoval.
Myslim, ze -h bude mnohem lepsi.

> jde to vubec ?

Vsechno jde.

                   I can take or leave it if I please