ceske scalable fonty

Petr Herman Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Únor 24 23:50:44 CET 1997

Zdenlk "BlueHawk" mazanec wrote:

> Je k ceskym fontum nastavena cesta v konfiguraci X serveru ? pod RH4.1 se
> ten soubor tusim jmenuje /etc/X11/XF86config nebo nejak velmi podobne
> (kazdopadne je v tom adresari sam - pokud pominu dalsi podaresare)
> BH

Jasne, ze je. Ten /etc/X11/XF86Config je snad standard pro XFree86 ve
vsech
distribucich, takze i v Debianu ho tam mam:

FontPath  "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/"
FontPath  "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/"

V tom 'misc' jsou ty puvodni Iso-1 a v tom 75dpi mam ty doinstalovane
Iso-2.
Kdybych to tam nemel, tak by mi ty iso-2 fonty nechodily nikde, ale psal
jsem, ze ve vsech ostatnich aplikacich normalne chodi ( kdyz pustim
treba
xterm -fn courr12-il2 ), kdybych tam tu cestu nemel, tak by to
nechodilo.
Jedine, co vzdoruje, jsou prave ty browsery.

Ted me tak napadlo, ze by to mozna mohlo byt tim, ze ty browsery  treba
standardne hledaji jen nejake -adobe-helvetica-* ale v te distribuci
xfntil2
(Yenyia & jj & pdm etc.) kterou jsem si nainstaloval jsou jen
-adobe-times-* -ibm-courier-* a -b&h-lucidatypewriter-* a o ne se ty
browsery mozna nejak "nezajimaji", takze ani uzivateli neposkytuji
moznost
si je zvolit.

Napada me zkusit takovy "podfuk", dat nejakemu z techhle fontu ve
fonts.alias
aliasy ve tvaru -adobe-helvetica-*
Nebo se poohlednout po nejakych skutecnych -adobe-helvetica-*-iso8859-2
Ma nekdo nejaky tip, kde jsou?

PH