kernel: Couldn't get a free page.....

Pondělí Leden 20 15:00:51 CET 1997

On Fri, 17 Jan 1997, Jan Kasprzak wrote:

> : Kdyz jsem na svuj Linux pres FTP uploadoval po lokalni siti vetsi soubor
> : (44 MB) tak mi to napsalo do syslogu:
> :
> : kernel: Couldn't get a free page.....
> :
> 	To je celkem zavazna hlaska. Znamena to, ze jadro nemohlo
> sehnat volnou stranku pameti behem interruptu. Muze to znamenat
> poruseni pameti jadra vinou hardwarove zavady (chyba pameti nebo
> prehrivajici se CPU) nebo chyby jadra (u 2.0.28 pomerne nepravdepodobne).
>
> 	Anebo je to opravdu nedostatek volnych stranek uvnitr IRQ handleru.
Nejen uvnitr IRQ, ale obecne u temer cehokoli, co chce alokovat
non-swappable pamet (kmalloc). Mne to dost intenzivne delal dmsdosfs pri
vetsim zatizeni (a pri standardnim nastaveni).

V danem pripade se nejspis jedna o prilis intenzivni prisun dat po siti a
z toho plynouci prevelike naroky na buffery.

> Tomu se da zamezit vhodnym nastavenim kswapd, coz se dela pomoci
> echo "cosi" >/proc/sys/vm (nebo tak nejak).
Ja bych osobne zvetsil "agresivitu" kswapd (prvni hodnota v /proc/sys/vm/kswapd)
a pocty volnych stranek, ktere se system snazi udrzet (/proc/sys/vm/freepages,
prvni cislo je pocet, pod ktery jde jen vyjimecne (pro atomicke operace),
druhy je pocet, pod kterym zacina intenzivne swapovat a treti je pocet,
pod kterym zacina swapovat mene intenzivne)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)