Problem s lilem vyresen

Nathan L. Cutler ncutler na terminal.cz
Úterý Leden 21 01:58:39 CET 1997

V posledni dobe tu nekdo pise o problemu, ktery ma s LILO. Ja jsem mel
podobny problem na mem systemu az donedavna: LILO vypsalo "LI" a pak
nic (vlastne v mem pripade vypsalo LI a pak opakujici se retezec
"01"). Podobne jako on (nepamatuju si jmeno a uz jsem bohuzel vymazal
vsechny jeho vzkazy), zapasim s timto problemem uz dlouho a doposud
jsem musel - ponekud nedustojne - bootovat z flopiny.

V mem pripade slo tento problem vyresit tim, ze jsem vymenil radek
"boot = /dev/hda1" radkem "boot = /dev/hda" v souboru
/etc/lilo.conf. Zjistil jsem totiz, ze "boot = /dev/hda1" funguje
pouze v pripade, ze MBR je obsazen jinym programem, nez je LILO
(napr. DOSovskym MBR). Kdyz LILO ma obsadit MBR, jakoby ovlada cely
disk a musi o tom byt vyrozumen tim radkem "boot = /dev/hda".

Samozrejme tomu moc nerozumim, ale treba moje zkusenost pomuze jinym.

--
Nathan L. Cutler
Linux Enthusiast