Problem s lilem vyresen

Marek Andricik andricik na oko.fei.tuke.sk
Středa Leden 22 08:55:39 CET 1997

Nathan L. Cutler wrote:

> V mem pripade slo tento problem vyresit tim, ze jsem vymenil radek
> "boot = /dev/hda1" radkem "boot = /dev/hda" v souboru
> /etc/lilo.conf. Zjistil jsem totiz, ze "boot = /dev/hda1" funguje
> pouze v pripade, ze MBR je obsazen jinym programem, nez je LILO
> (napr. DOSovskym MBR). Kdyz LILO ma obsadit MBR, jakoby ovlada cely
> disk a musi o tom byt vyrozumen tim radkem "boot = /dev/hda".

Pri "boot=/dev/hda1" lilo nahra az loader, ktory je v mbr. Dosovsky loader
(fdisk /mbr) bootne z particie, ktora je nastavena ako active. Moze
ale nemusi to byt hda1. Podla mna je sikovnejsie mat lilo v hda1. Uz sa mi
niekolkokrat hodilo, ked mi odislo lilo a nemal som pri sebe boot disk
s linuxom ale len msdos. Zmenou active particie som potom mohol bootnut
dos, loadlinom natiahnut linux a dat veci doporiadku.

Preco to pri hda1 nechodi a pri hda neviem (velmi som detaily tejto
debaty nesledoval) ale chodit by to malo. Na stole mam dokaz.

Marcus
--
  ,:||:,:||:,          Marek Andricik, IRC Nevedko, postgraduate student, pgp
+:||<>||:><||:-     andricik na oko.fei.tuke.sk http://oko.fei.tuke.sk/~andricik