MetaPost - prosim o pomoc

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Čtvrtek Leden 23 09:44:56 CET 1997

> ........... Kdyz jsem stahl web2c, spadla mi kompilace
> web2c programu a knihoven na chybu neco jako alloca - macro used
> without parameter nebo tak.

Zruste ve web2c/web2c/web2c.h posledni radek extern void alloca();
a zkuste to znovu zkompilovat

> Potrebuji tedy prosim pomoc s nasledujicimi vecmi:
> 2. Pokud ne, existuje nekde instalace web2c, ktera se da pod Linuxem
> a gcc zkompilovat? (Co vsechno do ni patri za soubory?)

S timhle je snad na Linuxu instalace TeXu pro cvicenou opici:

Stahnout z ftp://ftp.muni.cz/pub/tex/CTAN/systems/web2c/
soubory lib.tar.gz, web.tar.gz, web2c.tar.gz.
Pokud byl TeX uz nainstalovan, tak jej odstavit:

    mv /usr/lib/texmf /usr/lib/texmf.old
         (mohl byt take /usr/local/lib/texmf)
    ls -l /usr/bin | grep texmf | awk '{print "mv", $9, $9".old";}' | sh -
         (tady zase mohlo byt /usr/local/bin)

- nebo smazat, ale treba se z nej bude neco hodit.

Instalace TeXu:

    cd /usr/lib
    tar zxvf cesta/lib.tar.gz
    cd /usr/src
    tar zxvf cesta/web.tar.gz
    tar zxvf cesta/web2c.tar.gz
    cd web2c-6.1
    ./configure --prefix=/usr
      pak ve web2c/web2c/webc2.h zrusit posledni radek extern void alloca();
    make
    make install

Prohlizece: Stahnout z ftp://ftp.muni.cz/pub/tex/CTAN/dviware/ soubory
xdvik18f.tar.gz, dviljk-2.5.tar.gz, dvipsk-5.58f.tar.gz

    cd /usr/src
    tar zxvf xdvik18f.tar.gz             (zobrazovac)
    tar zxvf dviljk-2.5.tar.gz           (tisk na laserovku)
    tar zxvf dvipsk-5.58f.tar.gz         (prevod do Postscriptu)

Projit vsechny tri vytvorene adresare:

    cd .......
    ./configure

v adresari xdvik na tomto miste pridat do CFLAGS=
-D__WCHAR_TYPE=unsigned\ long, pripadne pokud chcete pouzivat implicitne
fonty 600dpi, tak jeste -DBDPI=600 (pro 300dpi je potreba udelat zase zmenu
nekde u dviljk a dvipsk, jinak se budou pouzivat fonty 300 dpi pro
obrazovku a 600dpi pro tisk a postscript), pripadne jeste v xdvik/events.c
zmenit cisilka v radcich { "Shrink1", "sh1", 1<<8 .... pro nastaveni
rozliseni prohlizece podle svych pozadavku (mne misto 1,2,3,4 vyhovuje
3,5,7,9) a pokracovat

    make
    make install
    make distclean

Pocesteni:

Stahnout z ftp://ftp.karlin.mff.cuni.cz/pub/cstex/unix/ soubory
csplain.tar.gz, cslatex.tar.gz, fontcs.tar.gz, cspsfont.tar.gz a
MakeTeXPK.diff a provest

    cd /usr/lib
    tar zxvf cesta/csplain.tar.gz    (totez pro ostatni *.tar.gz)
    cd texmf/ini
    initex csplain.ini
    initex cslatex.ini
    cd /usr/bin
    ln -s virtex csplain
    ln -s virtex cslatex
    perl -pe 's/\r$//' cesta/MakeTeXPK.diff | patch -R MakeTeXPK -

Nevim, jestli ten Perl tam je kvuli tomu, ze jsem ten .diff spatne stahnul,
nebo jestli je ten soubor s MS-DOSovymi konci radku uz na serveru, ale
kazdopadne ten diff je udelany obracene, takze je nutny reverzni patch.

                                                        S pozdravem