RPC: Program not registered

Robert Dobozy robo na idata.sk
Čtvrtek Leden 23 17:32:41 CET 1997

On Thu, 23 Jan 1997, Petr Her~man wrote:

> Omlouvam se za hloupy dotaz, ale co znamena hlaska:
>
> mount clntudp_create: RPC: Program not registered
>
> kterou dostanu, sotva si chci namontovat nfs filesystem?

> Je to dusledek nejake chyby v konfiguraci klienta nebo serveru?

Co za system je klient a co server ? (OS, verzia, kernel ...)

> Priznavam se, ze o fungovani RPC toho moc nevim, a dost se divim,

RPC - Remote Procedure Call ...
Vyuzivaju ho take sluzby ako NFS, rsh, wall  a pod...
Vsetko to ma na starosti demon portmap tzv. RPC port mapper (=> man
portmap ).
Sluzi na dynamicke pridelovanie portu k nejakej RPC sluzbe.
Aktualny stav si mozte zistit pomocou rpcinfo -p <host> (=> man rpcinfo
:-)
Ta hlaska hovori vlastne o tom, ze taka sluzba na serveri neexistuje.
clntudp_create je RPC funkcia, ktora vytvori RPC klienta a otvori UDP
spojenie na server.

Takze si overte, ci na serveri bezia aspon tieto sluzby (minimalna
varianta NFS)

axp/etc.92 >rpcinfo -p amber
   program vers proto   port
    100000    2   tcp    111  portmapper
    100000    2   udp    111  portmapper
    100005    1   udp    686  mountd
    100005    1   tcp    688  mountd
    100003    2   udp   2049  nfs
    100003    2   tcp   2049  nfs

> Tak jsem z toho jelen, jestli se opravdu predpoklada, ze to je tak
> elementarni vec, kterou vi kazde male dite a kterou neni treba
> ani vysvetlovat?

Skor by som povedal, ze to je problematika, do ktorej bezny smrtelnik
zabrdne len VEEELMI zriedkavo...
S pozdravom

				robo