CRON HELP !!!

Michal Kubecek kubecek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Leden 27 19:08:16 CET 1997

Ad subject: klid, neni duvod k panice...

> Mam asi dost spros*u otazku.
> Kde by som mohol zohnat nejaky
> navod ku CRON-u. Man je uplne
> nanic a bol som dost znechuteny
> ked som sa pozrel do CRONTAB
> a videl som tie vsetky ***
> a cisla a podobne nechutnosti.
> takze HHEELLPP !!!

  Asi mame kazdy jinou manualovou stranku. Ja jsem to z te sve pochopil
na prvni pokus. Jedine, co jsem tam nenasel a kvuli cemu jsem se s tim
hodinu moril, byla informace, ze pred prvnim sloupcem nesmi byt mezera.
  Je to genialne proste: prazdne radky a radky zacinajici '#' se ignoruji.
Ostatni radky maji tvar

v kazdem sloupci muze byt cislo, rozsah, nebo seznam cisel nebo rozsahu
oddeleny carkami; kdykoli cron zjisti, ze aktualni cas odpovida nejakemu
radku, spusti <command> (pomoci /bin/sh). Tedy napr.

40 03 * * *       updatedb

spusti kazdou noc v 3:40 prikaz updatedb,

0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55 * * * *       /usr/lib/atrun

spusti kazdych pet minut prikaz atrun,

10 03 * * mon,wed,fri   /sbin/clock -u -s

synchronizuje v pondeli stredu a patek v 3:10 systemovy cas podle CMOS a

0 12 1 * * echo ahoj

vam kazdeho prvniho v mesici posle mail s textem ahoj. To je proto, ze
veskery nepresmerovany stdout a stderr se posle mailem prislusnemu
uzivateli. Presnejsi popis syntaxe viz. manualova stranka (man crontab).

> ps. keby mi niekto chcel ten popis poslat ( aspon strucny )
>     asi by som od stastia tyzden nespal !

Radsi to nezkousejte :-)

                                                      Michal Kubecek