LyX a cestina

Bouska Richard XBOUSKA na cs.felk.cvut.cz
Úterý Leden 28 15:47:18 CET 1997

Predem: Nevim jestli jsem uz neco na tohle tema nepsal, tento problem
jsem uspesne vyresil a nevim jestli jsem zpravu  o tom poslal, kazdopadne
jsem to chtel udelat -:)

Na LyX mi vadila ta dokreslovana diakritika a taky to ze dlouhe i je vzdy
nasledovano mezerou i kdyz jsem ji tam nenapsal a take to ze i v ps
souboru ta ceska pismenka byla tak nejak divna.

postupoval jsem takto:

Zkopiroval jsem si key mapping iso8859-1 na -2 a v nem jsem udel
nasledujici upravy: Smazal jsem generovani vsech znaku z nabodenicky a
nahradil jsem ho odpovidajicimy znaky. Tedy tak aby ceske klavesy
negenerovaly retezce, ale jen jeden char, jehoz ascii hodnota odpovida
danemu znaku v iso kodovani. V TeXu jsem zvolil input encodinng iso
8859-2 a obrazovkove fonty pro lyx jsem vybral jako -2.

Potom jsem v lyxrc nahradil latex za rekneme lyxlatex, coz je skrypt,
ktery vyhledava male s^, mam namysly male s s hackem a takove ty nesmysly
okolo a nahrazuje jej za s^. a nakonec spusti latex.
To je vlastne odstraneni bugu v LyX. ktery interpretuje vsechny s^ spatne
a neco k nim pridava. Musite se podivat co a to je treba pomoci nejakeho
filtru odstranit.
Opravdu z hlavy nejsem schopen rict co to je ale urcite kdyz se podivate
do vygenerovaneho latexove souboru tak vas to prasti prez oci stejne jako me.

Tak a vysledne dvi uz je cesky. Samozrejme byste meli mit povolene
kodovani T1 v texu.

Kdyz dvi soubor prozenete dvips tak mate ps, ktere obsahuje hezka ceska
pismenka.

POtom treba muzete ps prevezt zpet do ascii pomoci ghostscriptu.
Tento soubor bude sedmibitovy
kde treba douhe i bude vypadat jako i'. Na tento
format si muzete udelal filtr v editoru sed ktery vyrobi iso8859-2 cisty
text.

Tohle se zda zbytecne, ale kdyz pro nekoho neco pisete a chcete to
vytisknout a dat to potom nekomu, kdo to bude cist ve woknous tak to je asi
nejlepsi cesta.

Omlouval se za rozvleklost, ale tyto informace jsem draze ziskal hodinamy
a hodinamy pokusu s lyxem. Tak vas tech par radku nezabije -;)

                \Richard Bouska  student CVUT FEL \
                \    xBouska na cs.felk.cvut.cz      \