diald neukonci spojeni

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Středa Leden 29 23:55:25 CET 1997

On Wed, 29 Jan 1997, Pavel Lisy wrote:

> [...] Zjistil jsem ze linka je stale udrzovana ziva temito
> pakety:
>
> 89  asy1-gw.hk.anet.cz/22873  OSPF-ALL.MCAST.NET/22873   00:00:29
>
> maji zivotnost 30s ale spousteji se nepravidelne ale nejpozdeji
> asi do 15s, proto linka nestaci spadnout.
>
> Nevite nekdo, kdo to produkuje? Nevylucuji, ze by to mohly byt i
> Windows 95 a jejjich TCP/IP. Ale doufam, ze je z mistniho linuxu,
> ci ze to jde nejak odmitnout nebo zakazat.

OSPF je routovaci protokol, na Linuxu jej muze produkovat snad jedine
gated, ale spis ty pakety pochazeji od providerova routeru. Windows jsou v
tom urcite nevinne. Zkuste se domluvit s providerem, jestli vam neco
takoveho posila a jestli to muze vypnout.

Neznam diald, nektere produkty pro dialup PPP umoznuji nastavit, jake
pakety se nemaji pocitat pro udrzovani spojeni - pokud prichazeji jen
nedulezite pakety, spojeni se ukonci.

Nouzove reseni, pokud se nepodari docilit klidu na lince, je spustit si
pri navazani spojeni hlidaci skript, ktery sleduje ppp interface a pri
malem provozu (= pouze OSPF a jine smeti) spojeni ukonci. Muze to byt
perlovsky skript ktery vola netstat -i nebo si saha do /proc/net/snmp.

--- Marek Kubita                           home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                           work: marek na corpus.cz