umount: device or resource busy

Čtvrtek Leden 30 21:29:00 CET 1997

On Thu, 30 Jan 1997, Leos Bitto wrote:

> Kdyz zkousim odmounovat zarizeni ktere nekdo pouziva (presneji nektery
> proces ma v nem aktualni adresar), dostanu vyse uvedenou hlasku. To chapu.
> Ale da se zjistit ktere procesy to jsou? Koukal jsem na /proc/<pid>/cwd,
na to je prikaz fuser specialne s parametrem -m (sikovne je, ze takove
procesy umi nejen najit, ale i zabit ;> -- je-li o to pozadan)

> ale tam vidim pouze obsah aktualniho adresare, ne jeho jmeno. Podobne by
> me zajimalo jak rozsifrovat obsah /proc/<pid>/fd - vim ze tam jsou jakesi
> divne linky na otevrene soubory daneho procesu. Daji se zjistit jejich
> jmena?
ty zvlastni symlinky jsou ve tvaru [DEV]:INODE, kde DEV je zarizeni je
tvaru XXYY (XX major, YY minor cislo zarizeni) a INODE je cislo i-node,
najit, ktery soubor to je lze pomoci
find DIR -inum INODE -xdev, kde DIR je mountpoint prislusneho zarizeni

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)