Ako vytvorit iba FTP konto

Pavel Kolesnikov koles na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Červenec 2 10:26:56 CEST 1997

Jaroslav Brandis (brandis na savba.sk) wrote:
:
: Nevie mi niekto poradit, akym sposobom sa da vytvorit v linuxe konto, ktore
: ma povolene iba moznost FTP ? Aby sa pri nalogovani cez telnet nedostal na
: konto. Pomoze niekto ?

K tomu, aby se uzivatel pri nalogovani pres telnet nedostal na konto,
mu staci pridelit nejaky nespustitelny shell (treba /dev/null).
K tomu, aby se uzivatel dostal na sve konto pres ftp, musi byt jeho shell
uvedeny v souboru /etc/shells.

Pokud byste nahodou chtel uzivatele jeste trosku omezit, muzete ho chrootnout
tim, ze v /etc/passwd vlozite tecku pred adresar, kam ho chrootnout
(samozrejme musi mit v chrootlem filesystemu pristupne zakladni zivotni
potreby - viz konfigurace anonymniho ftp).
Samozrejme predpokladam , ze pouzivate wu-ftpd.

    Pavel

P.S. doporucuji http://www.fi.muni.cz/~michael/linux/last/ ;)