fsck problem VYRESEN

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Středa Červenec 2 17:11:28 CEST 1997

Omlouvam se hluboce za svoji blbost ale vse je jinak - uplne.
Problem nezpusobil mkswap ale control panel - konkretne fstool.
Ten jsem totiz pouzil k pridani /msdos particie ale on nejak zblbnul a u
vsech ostatnich particii (nez msdos) mi napsal type ignored.
Toho jsem si nevsiml. A dalsi problemy pak zpusobil zrejme fsck, ktery se
vola pri startu (ne e2fsck) a prohlasil ze ten typ ignoruje (to byla ta
hlaska - ktera mi prelitla bez zastaveni po obrazovce - BTW ten ctrl-S
chodi ale uz jsem jej zrejme k ranu mackal malou silou - trochu zlobi
klavesnice ;-). No o pak system jel do level 3 a tam mu nemoznost zapisu
na disk (ten byl stale read-only - fsck ho nepotvrdil, tak se
neremountoval) silne vadila - nemohl zapisovat lockfily a mtab apod.

Nakonec to spravil boot do single modu
tam jsem videl tu spoust v /etc/fstab a udelal jsem
mount -o remount /dev/sda3 aby to bylo R/W zkopiroval jsem /etc/fstab.bak
(ten nastesti fstool predtim vytvoril) na fstab a po rebootu vse jelo jak
po masle - takze mkswap je v tom nevinne. Je mi jen malou zahadou co
zpusobilo ze i explicitne volany e2fsck nenasel superblok - ze by take
hledal /etc/fstab a ignored ho primelo k te hlasce ? Nevim .
Kazdopadne necht je tento blabol varovanim pro ostatni - chyba je obvykle
v necem nevinnem co udelate davno predtim jaksi mimodek.
BTW netusil jsem, ze je system tak haklivy na spravnost /etc/fstab

Faktem je, ze nabootovat to single me mohlo napadnout taky (ale ve 3 rano
;-)??

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   4752055            *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *