Linux PPPd + Win95

Pavel Zdenek zdenek na math.feld.cvut.cz
Pondělí Červenec 7 16:13:39 CEST 1997

On Mon, 7 Jul 1997, Matus Hrusovsky wrote:

> Mam nainstalovany ppp server pod linuxom.
> Linux sa s nim spoji pomocou ppp bez problemov.
> Problem je s pripojenim sa cez Dial-Up Networking z Win95,
> napadlo ma daco s asyncmap ale neviem najst nijake nastavenie pre Win95.
> Moze byt problem s CHAP autentifikaciou ?
> Linux sa overuje priamo v passwd, ale zevraj W95 pouziva CHAP, pomohlo by
> keby som v passwd nedal ziadne heslo a pouzil az CHAP ???

Pokud na spousteni pppd pouzivate mgetty, prvni co musite udelat je
prekompilovat mgetty s "-DAUTO_PPP". Tim zajistite, ze Linux bude utrpne
cekat az co mu Win95 poslou, a tim padem to bude fungovat :) Samozrejme to
jde i bez AUTO_PPP, ale to musite mit ve Woknou$ "Scripting tool", ktery
je pouze soucasti PlusPacku... no comment, M$ rulez...

Win95 pouziva PAP i CHAP podle potreby, PAP je rozsirenejsi (napr. MacOS
az dosud pokud vim umi pouze PAP), CHAP je bezpecnejsi. Mate dve moznosti:
spustit pppd s parametrem "login", coz zaruci PAP autentikaci podle
/etc/passwd (viz "man pppd"), nebo zalozit soubor pap-secrets
(chap-secrets), doporucuji k prostudovani PPP-HOWTO, i kdyz se z drtive
casti zabyva dial-outem, nikoli serverovanim.

Osobne nepovazuji pristup k systemovemu /etc/passwd timto zpusobem za
prilis stastny, zvlaste kdyz PAP posila autentikacni dvojici jmeno/
heslo nezakodovane (pravda je, ze po telefonnim drate :-) Varianta se
secrets souborem s chmod 600 mi pripada mnohem bezpecnejsi. Ale nejsem
hacker, treba mi tady nekdo ukaze tu bezpecnostni diru co nad ni stojim :)

Pavel Z.