ESS1868 a Windoze Sound System

Spark dvorakp na risc.upol.cz
Úterý Červenec 8 12:04:10 CEST 1997

On Mon, 7 Jul 1997, Vaclav Ovsik wrote:

> Mam zvukovku s chipsetem ESS1868 v linuxu 2.0.30 nakonfigurovanou jako Sound
> Blaster Pro. Kvalita je dost otresna. Ve snaze o zlepseni jsem se
> chtel pokusit o nastaveni jako WSS. Ale uz prvni polozka v menuconfig,
> kde se voli WSS port, a ktera nabizi asi ctyri mozne volby, ve mne
> vzbudila pochybnosti.
>
> 1. Na krabicce od zvukovky a v navodu stoji, ze je WSS kompatibilni a nic
> blizsiho.
> 2. K chipu ESS1868 vyrobce (http://www.esstech.com/) uvadi take WSS
> kompatibilitu, ale zase nic blizsiho.
> [...]

Mam mozna tu samou zvukovku od Levi. Na krabicce je spousta napisu (od
Pine technologies pres 3D sound az po WSS compatible), ale neveril bych
ani jednomu. Ona karta je skutecne 16 bitova, ale pouze v nativnim modu,
ktery NENI WSS kompatibilni. Je postavena kolem cipu ESS1868, coz je pouze
PNP varianta k 1688, ktery (jak je psano i v dokumentaci jadra) neni WSS
kompat..  Zato pry je tento cip perfektni co se emulace SB Pro tyce, coz
mohu z ruznych her jen potvrdit, nicmene pod Linuxem si s ni moc neuziji
(tech 8 bitu je zatracene malo). Leda ze by nekdo napsal primo podporu
pro 1688/1868, coz se ale asi v brzke dobe nestane (komercni drivery
mozna nekde sezenete, ale ...;)

Kompatibilita WSS znamena hardwarovou kompatibilitu se zvokovou kartou od
Microsoftu, ktera se jmenovala myslim nejak jako Microsoft sound system
(nekdy jako Windows sound system), avsak mnozi vyrobci to zrejme zamerne
prekrucuji a uvadeji Wind.s.s kompatiblini tehdy, ma-li ovladace pod
Windows, coz je zjevne podfuk na zakaznika.

Veskere zde uvedene nazory jsou ryze laicke, proto je uvadim bez zaruky,
pokud ma nekdo presnejsi informace, treba ho tato neprofesionalni zprava
vyburcuje a uvede vse na pravou miru.

		                            Spark