Znicene diskety po zapise RAWRITE

Petr Herman Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Červenec 14 17:43:50 CEST 1997

Radim HABALA wrote:
> d) zkusit ji nejdrive predformatovat magnetem
>
> Vic me takhle z hlavy nenapada. Zvlaste d mi pripada velice slibne...

Lepsi nez permanentni magnet je pouzit tlumivku s otevrenym jadrem
pripojenou na stridavou sit - pomalu se k ni s diskettou priblizime
a pak zase vzdalime. Tim se disketta prakticky odmagnetuje a nezustane
na ni remanentni stejnosmerna magnetisace jako pri pouziti treba feritoveho
magnetu. Idealni na to byly 8" nebo 5.25" disketty, u tech 3.5" pri tom
neprijemne drnci ten centralni plechovy krouzek a jednou se mi dokonce
podarilo takhle diskettu mechanicky znicit. Ale jinak je to dobra,
rychla a spolehliva metoda.

Petr Herman