OFFTOPIC: On-line backup.

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Středa Červenec 23 10:03:25 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Vladimir Meciar <vme na vladix.globtel.sk>:
-> Majme UNIX stroj, na ktorom bezia databazove aktivity dlhsie ako 24
-> hodin. (Neodladena v rychlosti urobena aplikacia nad 500.000 vetami :-( )
-> Potrebujem urobit on-line system backup aby som neprerusil beziacu
-> aplikaciu a zaroven musi byt backup konzistentny. Tzn. ziadny umount, ci
-> single user mode.

AFAIK vacsinou sa moze backupovat aj za behu ale single user mode respektive
umount sa odporuca kvoli tomu aby nedoslo k nekonzistencii dat (ze vam
niekto pod rukou zmeni to co zapisujete na pasku a pri obnoveni to nie je
pouzitelne). V tomto pripade by hadam bol dobry napad (ak sa to da a je to
realne aj z casoveho/cenoveho hladiska) urobit nejaku aplikaciu pre databazu
ktora by citala zaznamy a priamo ich backupovala alebo pustala niekam odkial
by sa dali lahko backupovat (rurou alebo do ruboru) pripadne bezpecnym
sposobom prekopirovat celu databazu niekde kde by sa nemenila a odtial ju
odzalohovat.

Existuju komercne zalohovacie systemy ale vela o nich neviem :(
A navyse nenapada ma ako by sa tymto sposobom dalo robit inkrementalne
zalohovanie, hadam ak by v celej databaze boli vpisane casy posledneho
update...
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar