Konfigurace Apache

Patka Martin smartin na mikros.mikroservis.cz
Čtvrtek Červenec 24 01:50:23 CEST 1997

Zdravim,

pri zprovoznovani virtualnich domen jsem narazil na problem.

Na nasem serveru bezi nekolik virtualnich serveru. Tito zakaznici
meli zajem o domeny 2. urovne, proto jsem pro ne zprovoznil DNS a
zazadal o jmena. Po prideleni techto domen jsem zacal prehazovat
mail a WWW na nova jmena. Jednim ze zakazniku je firma Vista. A
zde jsem prave narazil. Vsechny ostatni adresy pracuji bez problemu,
ale www.vista.cz stavkuje. Pokud zadam tuto adresu na serveru do
lynxu, tak se stranky zobrazi spravne. Jakmile vsak tuto adresu
zkusim zavolat po dial-up z MSIE 3.02, tak zobrazi domovskou
stranku fyzickeho serveru (tudiz nasi firmy). Pokud to zkousim
z Netscape, tak ohlasi, ze je www-server down. Kdyz zadam IP
adresu toho virtualniho serveru, tak se ve vsech browserech zobrazi
spravne. Pritom ping na www.vista.cz bezi jak ze serveru, tak i z
dial-up. Mail na adresu vista na vista.cz prijde bez problemu, zrovna
tak jde i odeslat, takze se domnivam, ze DNS, ifconfig a route
a sendmail jsou nastaveny spravne. WWW stranky jsou stejne a ve
stejnem adresari, jako v dobe, kdy toto bezelo bez problemu jako
domena 3. urovne (vista.mikroservis.cz).

Zadal jsem hromadne o 11 domen. Vsechny jsou nakonfigurovany stejne,
kazda ma svoji IP adresu, navazanou na eth0:0 az eth0:10. Ostatnich
10 domen beha bez problemu.

Jedine, co mne napada, jestli vista neni nejake rezervovane slovo
pro apache, jinak nevim, co s tim a jak tento problem vyresit.

Kdyz se podivam do vista-access.log, tak tam to vypada, jako kdybych
zadal adresu domovske stranky naseho serveru - nacita to stranky
z /home/httpd/html misto z /home/httpd/html/virtual/vista.

v httpd.conf mam:

 .
 .
 .
<VirtualHost www.vista.cz>
ServerAdmin vista na vista.cz
DocumentRoot /home/httpd/html/virtual/vista
ServerName www.vista.cz
ErrorLog logs/vista-error_log
TransferLog logs/vista-access_log
</VirtualHost>

<VirtualHost www.trevos.cz>
ServerAdmin trevos na trevos.cz
DocumentRoot /home/httpd/html/virtual/trevos
ServerName www.trevos.cz
ErrorLog logs/trevos-error_log
TransferLog logs/trevos-access_log
</VirtualHost>

<VirtualHost www.tomia.cz>
 .
 .
 .

Hraju si s tim uz druhy den, a stale nevim, kde mam chybu hledat.

RedHat 4.0, jadro 2.0.29, apache 1.1.1, sendmail 8.8.5, named (z RH 4.2)

Dekuji za kazdou radu (mimo man httpd :-))

Martin Patka
Mikroservis Semily