Cestina v Linuxu

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Pátek Červenec 25 10:12:26 CEST 1997

Zdenek Habala wrote:

> Nainstaloval jsem si cs-tools, abych mohl na Linuxu psat a cist hezky
> cesky. Ale : Mohu cesky psat i cist, ale nevim co je to za znakovou
> sadu. Myslel jsem si, ze to bude Latrin-2, ale kdyz cesky psany soubor
> presunu do DOSu, tak tu cestinu nejsem schopen zobrazit a naopak, kdyz
> vezmu soubor v latrin-2 z DOSu, tak to v Linuxu cesky taky neni. Nevi
> nahodou nekdo, kde by mohl byt problem ???

To, co pouziva Linux a vetsina Unixu, je skutecne Latin-2 - konkretne
ISO-Latin-2, neboli ISO-8859-2. Je to tedy kodovani normovane.
To co pouziva dos, je naproti tomu tzv. PC-Latin2 - neboli
CP-895 (myslim). Kazdopadne jsou to dve ruzna kodovani. Nektere
programy, ktere pod dosem pracuji s cestinou, umi tzv. ISO
kodovani - a to by melo byt kompatibilni s Unixem. Jinak nezbyva
nez konverze.

					Edheldil