Problem v perlu

Zdenek Habala Zdenek.Habala na ais.cz
Úterý Červenec 29 07:01:24 CEST 1997

Zdenek Mazanec wrote:

> Zdravim,
>  mam takovy problem : potreboval bych upravit rutinu v perlu (na webu
> bezici, standardne bastici data z formulare metodou post) tak, aby
> umela
> bastit i data metodou get (pro skok do skriptu primo linkem - bez
> formulare- s udaji za klasickym otaznikem)
> Jde to nejak ?
>
> Zdenek Mazanec
>
> P.S. jde mi o to, ze metody post a get - podle mych testu - posilaji
> data v
> odlisnem formatu ... a nejak se mi nedari otestovat, zda jsou data
> [...]

Vyse uvedeny problem lze skutecne resit tak jak popsali panove Bitto
nebo Benkovsky, ale podle meho nazoru je nejlepsi pouzit nejakou z
nabizenych free perl packages. Momentalne pouzivam CGI.pm. Pouziti teto
knihovny je nasledujici:

#!/usr/bin/perl -w
use CGI;
$query = new CGI;

A je to, at uz je pouzita metoda POST nebo GET, data jsou ulozena
$query->params a to neni vsechno, treba pro ladeni bez problemu muzete
pouzit $query->dump a on vam v HTML formatu vypise jmena  a obsahy
promennych a parametru formulare, bez toho, ze byste si to nejak slozite
v tom CGI(perl) scriptu programoval. Obsahuje mnoho procedur pro
generovani HTML dokumentu pro nazornost:

print $query->header('html/text'); #hlavicka html dokumentu
print $query->html_start();        #takove veci jako title, head etc
print $query->debug;               #vypis promennych naplnenych POST,GET
print $query->form_start();        #zacatek formulare
print $query->textbox ( 'jmeno','default'); #textove pole
print $query->form_end();          #konec formulare
print $query->html_end();          #konec dokumentu

CGI lze free ziskat nekde na http://www.perl.org

P.S. Myslim si, ze pokud chcete hodne programovat, tak je lepsi pouzit
     hotove zakladni kameny.
--
| Zdenek Habala         | +420 603 414 730 GSM Paegas                |