less, more -8bit, 7bit

Jan Fego J.Fego na icl.cz
Úterý Červenec 29 15:01:13 CEST 1997

Jan Buchal wrote:

> Dobry den,
>
> mame nainstalovany RH 4.0 s jadrem tusim 2.0.39. Zkousel jsem pomoci less
> cist text v kodu kamenickych. Vsude tam, kde je cestina to pise nejaka
> cisilka. Kdyz misto less pouziji more tak to nijak nekonvertuje a text
> zobrazuje skutecne tak jak je ulozen.
> Potreboval bych, aby se tak choval i less. Muzete prosim poradit. - nejde
> mi o fonty, proste chci, aby zobrazoval to co je skutecne v souboru.
> Dekuji.
>
> --
>
> Jan Buchal
> Brailcom, o.p.s.,
> [...]

Ja pouzivam promennou 'LESSCHARSET' nastavenou na 'latin1'
(docetl jsem se o tom v nejake manualove strance)
Neni to asi idealni, ale uz to povoli 8-bitove znaky a to je
dulezite pro to, aby se mi zobrazovaly ceske znaky (latin2).
Do /etc/profile jsem pridal radku:

export LESSCHARSET=latin1

Zkuste to taky.