update/bdflush problem

Egon Eckert egon na www.capitol.cz
Čtvrtek Červenec 31 22:52:51 CEST 1997

Alexandr Malusek <malusek na sysel.ujf.cas.cz> wrote:

: Prostredky, ktere to umoznuji vysledovat (vmstat, pripadne sar),
: pod Linuxem nejsou.

Tak tohle je ono ! vmstat tu normalne mam ! A dela presne to, co potrebuju
(i/o aktivitu pro blokova zarizeni, swap...). Dekuji mnohokrat, myslim ze
diky tomuto to odhalim.

: Mozna, ze casove nejrychlejsi by bylo pridat trochu RAM a porovnat
: chovani

A k tomuhle se taky chystam, myslim, ze to opravdu bude to cteni - ono to
prechazi do vytrvaleho chrochtani v situaci, kdy ta aplikace ma VM size pres
10 MB, bezi mi k tomu X-y, gdb, ddd, mam 32 MB pameti a soubor po kterem to
beha (a cte) ma 20 MB. Asi se pomalu s problemem presunu jinam - totiz do
optimalizace datovych struktur... Posledni otazka: existuje neco jako
page-locking - tedy to, ze aplikace oznaci nejake casti sveho prostoru jako
'neswapovatelne' ? Pri behu jsem pomoci 'ps -m' sledoval ostatni aplikace, a
prestoze byly zjevne idle (sleep), nektere ne a ne postupne mizet z pameti
do swapu - prestoze by se tim uvolnovalo drahocenne misto pro diskovou
cache.

: Muze jit i o ne neprilis efektivne naprogramovanou
: spravu virtualni pameti pod Linuxem, nevim.

Ale to snad ne, to by v teto konferenci byla kacirska myslenka. :-)
Jeste jednou dekuji, opravdu jste mi pomohl.

Egon Eckert