Off topic: Jak odeslat mail z fronty sendmailu, forward ze schra

Nathan L. Cutler ncutler na terminal.cz
Pondělí Červen 2 10:17:19 CEST 1997

On Fri, May 30, 1997 at 09:37:20AM +0200, Pavel Lisy wrote:

> _Vetsinou_ se pri odesilani dopisu nastartuje modem (pres diald)

Ja jsem od diald upustil a spojeni na provajdra navazuju a ukoncuju rucne.
Diald zere podle me moc penez.

> a odejde ven a teprve pak ohlasi pegasus, za byla zprava uspesne
> odeslana. V nekterych pripadech (nejsem schopen rozeznat, cim se
> lisi) nahlasi pegasus ze zprava odesla uspesne a teprve pak
> se modem zacne startovat. Problem nastava v tom, ze v nekterych
> pripadech po nastartovani modemu mail neodejde a modem zavesi.
> Zacne se opet za chvili startovat, a vse se temer do nekonecna
> opakuje.

Mozna tento problem je zpusoben tim, ze sendmailu chvili trva, nez navaze
spojeni s vzdalenym hostem. Mezi tim dojde k preruseni spojeni. Mate v
/etc/sendmail.cf radku zacinajici "DS"?  Tu je vhodne vyplnit adresu
mailserveru vaseho provajdra, napr. "DSms.anet.cz" Pak vetsinou odeslani
posty jde velmi rychle. Na druhe strane nevite, jestli ta zprava opravdu
dosla.

> Dam-li prikaz mailq, vidim, ze tam je mail ve fronte. Jsem schopen
> prikazat sendmailu, aby je okamzite odeslal (kdyz je linka zrovna
> nahozena)?

Na tento dotaz jiz bylo odpovezeno - jen dodam, ze prikaz

	sendmail -v -q

je "ukecanou" variantou.

> Postu stahujeme pomoci popclienta. Ale prijde tim posta pro celou
> firmu (ruzne adresy). Nevite nekdo o utilite, ktera by filtrovala
> postu prichazejici pop3 protokolem?

Ano, jmenuje se procmail. Je to bezvadna vec, konfigurace vsak neni uplne
trivialni. Taky se mi procmail nepodarilo rozchodit s popclientem -- musel
jsem prejit na fetchmail.

Napsal jsem takovy mini-HOWTO o tom, jak jsem rozchodil prijimani a
odesilani zprav pod Debianem pomoci sendmailu, fetchmailu, a procmailu s
tim, ze sendmail nebezi jako daemon. Vsem zajemcum poslu.

--
Nathan L. Cutler              (int'l ++420 instead    tel.:   0311-671160
Livingston, s.r.o.             of leading zero)       fax:    0311-671159