Opet otazka na hardware

Spark dvorakp na risc.upol.cz
Pondělí Červen 2 13:43:01 CEST 1997

Dobry den,
po delsi dobe jsem se rozhodl opet ponekud rozsirit svoji skromnou
sestavicku na Pentium vyssi rychlosti, zakladni deska Tomato 5DTX s
chipsetem iTriton 430TX a pamet SDRAM. Billuv software s tim chodi, jenze
potize jsem potkal pri prvnim bootovani opravdoveho OS.

Hlasky typu unknown PCI device jsem zkusene prehledl (kernel 2.0.29),
nicmene hlasky u e2fsck typu UNEXPECTED INCONSISTENCY, segmentaion fault
ci Signal 11 mne ponekud uzemnily v rozletu. Pote linux presel do
single-user modu, jenze po log-onu jsem byl opet vystrelen a znovu
pozadan o jmeno a heslo a jmeno a heslo ... trvalo to dost dlouho.

Vytahl jsem tedy zaprasene instalacni diskety slackwaru + rescue root
disk, ktere sice nabootovaly, avsak opet jsem byl po ruzne dlouhe dobe
odstrizen. E2fsck take chodilo dost zahadne (neustale hlasky o vadnych ci
dupilkovanych sektorech atd. obcas nejaky ten seg.fault ci
INCONSISTENCY). Po znovuoziveni stare desky a procesoru a pameti bylo vse
opet ok, takze chyba je zrejme nekde v novem hardwaru.

Po nejakem case se mi podarilo linux nabootovat v jakemz takemz stavu,
nicmene s nasledujicimi symptomy:
 e2fsck stale zlobi
 neotevru vic jak 2 konzole
 obcas se zhlasi hlaska, ze program neexistuje, ma spatne param. a pod.
 casto pada mc
 pri kompilaci jadra se objevuji chyby typu :undefined reference
  blablabla, kde v blablabla je zjevne nahrazeno pismeno n pismenem o,
  pri nekolikanasobne kompilaci se tyto chyby objevuji periodicky v porad
  stejnych mistech.

Mam silne podezreni na pamet, ale stejne tak by to mohl byt CPU (podtaktovani
procesoru na polovicni rychlost nic na situaci nezmenilo, ale kdo vi) ci
MoBo. Pokousel jsem se testovat pamet programem memtest, ale ten okamzite po
bootu vyhlasi neocekavanou chybu typu 0 (to ale nemusi byt problem pameti, to
mi delal i na stare fungujici desce). Dosovske a jine testery nenajdou
zadnou zavadu. Mel bych asi jeste dodat, ze behem pokusu rozchodit linux
jsem ze sveho stroje udelal vykonove dobrou 386 (povypinal jsem vsechny
cache, optimalizace, disk prepnul na hlemyzdi rychlost, procesor
zpomalil atd), avsak bez ucinku.

Drive, nez pujdu kusy zeleza reklamovat, bych rad zkonzultoval, kde se
problem asi nejpravdepodobneji nachazi. Mozna, ze jiz nekdo prede mnou
mel podobne problemy a vi tedy, kde je zakopan pes. Potreboval bych, pokud
mozno, jit na jisto, protoze hadat se s obchodnikem, ktery si mysli, ze
Linux je znacka vysavace, o reklamaci zbozi, ktere chodi pod produkty
velikeho B. bez problemu, nemusi byt vzdy efektivni.

				Za podmetne odpovedi predem dekuji
					Spark