Q:Problem s rokem 2000?

Derfinak Jan derfinak na hron.fei.tuke.sk
Pátek Červen 6 09:49:25 CEST 1997

On Fri, 6 Jun 1997, Petr Sturc wrote:

>   Dobry den,
>
> chci se zeptat:  jak to bude s rokem 2000?
>
> Podle nekolika clanku v  comp.os.linux.devel
> ktery jsem cetl to vypada, ze nenastane zadnej
> problem. Ale kdy zadam napr.
>
>    date -d '3 year'
>
> tak mi to hodi nejaky datum z roku 70 misto 2000.
> Je to chyba programu date a sytemovy datum
> bude bezet spravne?

Co je to za `date`. Moj vysledok na linuxe je takyto:

% date -d '3 year'
Tue Jun  6 09:32:16 CEST 2000

% date -d '13 year'
Sun Jun  6 09:33:15 CEST 2010

A v man date:
 date  [-u] [-d datestr] [-s datestr] [--utc] [--universal]
       [--date=datestr]  [--set=datestr]   [--help]   [--version]
       [+FORMAT] [MMDDhhmm[[CC]YY][.ss]]

	CC     first two digits of year (optional)
	YY     last two digits of year (optional)

				jano <derfinak na hron.fei.tuke.sk>

PS: Systemovy cas sa myslim pocita v sekundach od roku 1970, takze by mu
malo byt jedno, ci je rok 1997 alebo 2010. Skor vidim problem v programoch
(napr. databazach), ktore pocitaju len s poslednymi dvoma cislicami roku.

----- I can't get no satisfaction -----
			Rolling Stones