Na co je hardwarovy router ?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Červen 10 08:35:54 CEST 1997

> Mimochodem, priznivci Linuxu, jak se resi pripojeni PC po async lince do
> Linuxu (Linux by mel fungovat jako CISCO dialup), kde PC spusti protokol
> SLIP nebo PPP a pak posle BOOTP/DHCP zadost o IP adresu. masku, atd... ?
> Pokud vim tak BOOTPD prideli IP adresu na zaklade znalosti ethernet adresy
> zadatele, ale zadatel pripojeny SLIPem (nebo PPP) zadnou ethernet adresu
> nema. Kolega si na to psal specialni patch do kernelu. Je to resitelne
> bez uprav jadra ?

Taky jsem to kdysi zkousel, patchoval jsem si dhcp klienta, aby chodil
po seriove lince. Psal jsem autorovi, proc to nechodi a ten mi odpovedel
ze na seriovych linkach se DHCP nepouziva. BTW to DHCP nemuze po
seriove lince podle nejakeho draftu RFC chodit, protoze se musi
pouzivat arp requesty, ktere na seriovou linku nedostanete.

K tomuto ucelu se pouzivaji rozsireni pro PPP. Na strane cisca to chce
nejakou novejsi verzi IOS, protoze ty starsi neumi nastavovat napriklad
DNS servery, netmasky atd. Napriklad 11.1 chodi celkem dobre.

Brno, Czech Republic